Promovare online este cuvantul cheie al erei internetului, atunci cand vorbim de marketing. Internetul a impartit promovarea in doua categorii:

  • promovare online – 74% dintre respondenti considera foarte important ca o companie sa beneficieze de o prezenta vizibila în mediul online
  • promovare offline cu pondere de aproximativ 26% dintre respondenti considera ca mai este importanta si promovarea offline.

Alegand sa te promovezi online ai mai multe beneficii. Mesajul tau ajunge la mai multi utilizatori. Aceasta este principala cauza pentru care promovarea online este mai apreciata. Dar o sa reluam aceasta idee mai jos pentru ca merita detaliata.

Care sunt canalele de promovare?

Promovarea Online include toate canalele care folosesc internetul pentru a livra mesajul publicitar.

  • Search Engine Marketing (SEM) – Adwords, Bing Ads, etc.
  • Social Media Marketing – Facebook, G+, Linkedin, Twitter, etc
  • Display Advertising – Google Display Network
  • Email Marketing
  • Mobile Advertising

La promovarea online este bine de mentionat faptul ca crearea unui website impreuna cu optimizare SEO al acestuia este foarte importanta. Aceste lucruri sunt baza promovarii online. Fara un website nu ai ce promova online.

Te invitam sa citesti si articolul „Cat costa promovarea unui site pe Google

Promovarea Offline este modul clasic de promovare si include toate canalele care nu depind de internet pentru a-si livra mesajul publicitar:

  • TV
  • Radio
  • Presa
  • Outdoor / Indoor
  • Cinema

Care sunt avantajele Promovarii Online

  • rezultate masurabile in timp real
  • mai ieftin decat offline
  • conversii instante
  • interactiune permanenta cu clientii
  • testarea mai multor idei fara investii mari
  • targetare mult mai buna

Care sunt avantajele Promovarii Offline

  • credibilitate mai mare in anumite cazuri
  • targetarea zonei de promovare
  • plasarea mesajului publicitar aproape de punctul de vanzare

Adevarul este ca cele doua combinate fac o echipa buna.

Daca intram mai in detaliu si analizam situatia in functie de canalele de comunicare, este clar ca anumite canale sunt mai bune decat altele pentru atingerea anumitor obiective.

TV-ul de exemplu este foarte potrivit pentru a genera notorietate unui produs/serviciu nou lansat pe piata insa este deasemenea foarte costisitor.

Alternativa in mediul digital este o campanie de display sau un spot pe Youtube. Aceste alternative nu au inca aceeasi greutate si credibilitate ca un spot TV clasic insa compenseaza prin faptul ca sunt foarte ieftine si pot atinge un numar la fel de mare de oameni.

Cand ar trebui sa folosim canale de promovare offline?

  1. daca publicul tinta poate fi expus mesajului publicitar doar printr-un canal offline
  2. daca realizam o campanie ampla de notorietate sau de pozitionare la nivel national in urma careia mesajul trebuie sa ajunga la un public cat mai larg si sa-l lase cu impresia de brand puternic
  3. cand bugetul nu este o problema, o campanie care abordeaza toate canalele de comunicare poate sa aiba un impact mult mai puternic decat o campanie derulata doar pe un numar limitat de canale

Cand ar trebui sa folosim canale de promovare online?

In orice situatie care nu se incadreaza intr-una din cele 3 de mai sus, avantajele promovarii online devin evidente, atat in ceea ce priveste costul cat si versatilitatea campaniei.

In primul rand, masurarea rezultatelor in timp real fara nici un cost in plus ofera un avantaj semnificativ.

Acest lucru, combinat cu faptul ca online-ul permite efectuare de teste A/B pentru a evalua viabilitatea mai multor idei precum si usurinta cu care consumatorii pot oferi feedback, ne permite sa realizam campanii foarte eficiente care sunt mulate perfect pe nevoile publicului tinta.

Totodata avem la dispozitie si instrumente de targetare foarte precise ceea ce garanteaza ca bugetul se va cheltui eficient iar rezultatele vor fi intodeauna optime.

Nu in ultimul rand, daca afacerea are deja o prezenta online si isi desfasoara activitatea total sau partial acolo, apeland la o campanie de promovare online vom obtine rezultate mai rapide, mai ieftine si mai eficiente decat orice campanie offline.

Servicii Q-WEB in materie de promovare

Q-WEB te poate ajuta sa iti promovezi eficient afacerea fie in meniul online sau offline. Iti oferim grafica publicitara, creare website profesional sau magazin online, optimizare seo, branding insotit de creare logo, campanii de promovare, strategii de promovare, modalitati de promovare.

Te invitam sa citesti si articolul despre „Marketing prin continut

Aceasta este doar o insiruire a serviciilor dar cred ca cel mai bine este daca iti faci putin timp ca sa ne cunosti mai bine.

Programeaza chiar azi o intalnire. Fa primul pas pentru a iti prmova eficient afacerea.

Care sunt canalele de promovare online?

– Search Engine Marketing (SEM) – Adwords, Bing Ads, etc.
– Social Media Marketing – Facebook, G+, Linkedin, Twitter, etc
– Display Advertising – Google Display Network
– Email Marketing
– Mobile Advertising

Care sunt canalele de promovare offline?

TV
– Radio
– Presa
– Outdoor / Indoor
– Cinema