Cat costa promovarea unui site pe google este o intrebare pe care toti la un moment dat ne-o ridicam.

Putin dintre noi stiu ca promovarea pe google se face prin intermediul platformei Google Ads pe care o puteti accesa aici.

Tot ce trebuie sa faceti este sa va creati un cont si sa va adaugati si datele de card. Dar cat costa promovarea pe google? 

Google foloseste tot felul de algoritmi si in functie de  schema abordata putem cheltui de la 1leu/click la 10 sau chiar mai multi lei/click.

Google in functie de competitia pe cuvantul cheie ales de noi creste pretul / accesare.

Daca folosim numai cuvinte cheie foarte cautate atunci cu siguranta vom plati cateva sute de lei pe campanie. ~ 1200 lei

Cum promovez un site pe google?

La acest capitol cum promovez un site pe google este destul de usor de explicat. Exista un portal web al celor de la google care se numeste Google ADS. Il poti accesa de aici.

In acest portal trebuie sa iti faci un cont si sa creezi o campanie de promovare.

Pentru a crea o campanie de promovare dai click pe „prezentare generala” si ai butonul de „creare campanie„.

Dupa ce dai click v-a trebui sa selectezi tipul de obiectiv pe care il doresti sa il atungi cu aceasta campanie.

Urmatorul pas este sa selectam si tipul de campanie, adica unde sa fie afisata reclama noastra.

Sa fie afista doar in motorul de cautare google sau se poate afisa si pe site-urile partenere.

Urmatorul pas este de adaugarea linkul site-ului vostru si generarea conversiei ( nu este obligatorie, dar ajuta la urmarirea atingerii obiectivului).

De aici treaba devine mai serioasa si anume de aici creem grupul de anunturi pentru ca o campanie poate avea mai multe anunturi active intr-un grup de anunturi.

Tot de aici setam Locatia/ zona in care sa activeze anuntul, limba, publicul tinta, buget, suma licitata si modalitate de licitare / click

La urmatorul pas configurati anuntul care va fi afisat clientilor. Titlu anunt, continut anunt, link site, cuvinte cheie.

Dupa crearea anuntului acesta este trimis catre verificare care poate dura cateva ore.

Unde vad cati bani am cheltuit cu campania de promovare google?

Chiar la accesarea platformei Google Ads pe pagina de preferinte iti este afisat un grafic cu numar de persoane ce au accesat site-ul, ce cuvinte cheie au avut conversie, cat costa media/ click si ultimul este cat ai chetuit cu camapnie de promovare google.

Cand pot opri o campanie de promovare google?

Campania de promovare google are doua modalitati de oprire. Prima cand ajunge la limita bugetuli setat de tine si a doua este manual. Cand vrei poti opri sau porni campania de promovare.

Cum optimizam costurile cu promovarea unui site pe google?

Dar cum facem sa cheltuim cat mai putin si sa avem site-ul promovat in google?

Chiar si cele mai mari companii cu bugete de promovare mari, isi optimizeaza campaniile de promovare online, campaniile google, facebook..


Poti optimiza o campanie prin urmatoarele metode:

  • Alegerea unor cuvinte cheie pe care competitia sa fie mai mica.
  • Folosirea cuvintelor cheie ca expresie exacta nu ca termen vag.
  • Optimizarea afișării  reclamelor nisat, doar celor care au vizitat o anumita pagina sau produs, folosind remarketing.
  • Poți  ajunge direct la clienti tai daca încarci lista cu adrese de e-mail ale acestora.
  • Poti ajusta pozitia de afisare a anuntului in pagina cu rezultate google.
  • Setarea unui program de afisare a reclamei.
  • Setarea unei zone unde sa fie afisata reclama.
  • Setarea datelor demografice nisei tale de piata, sex, varsta.
  • Setarea promovarii anuntului google, utilizatorilor in functie de preferinte.

Dar hai sa le luam separat pe fiecate imparte.


Alegerea cuvintelor cheie pentru promovare, pe care competitia sa fie mai mica. Sa zicem ca ai un restaurant si vrei sa il promovezi online drept urmare sa iti cresti incasarile intro anumita zi a săptămânii care merge mai slab.

Alegi sa promovezi restaurantul google pentru cuvintele cheie restaurante, food delivery, meniul zilei, ciorba de burta, catering…Pentru aceste cuvinte cheie competitia va fii acerba deci o sa platesti scump fiecare click.

Pentru a reduce costul ar trebui sa cauti cuvinte cheie din 3 adica , restaurante brasov ieftine.

Pentru fiecare cuvant trebuie sa cauti echivalentul sau format din 3 sau chiar mai multe cuvinte.Daca totul este ok ar trebui sa nu iti apara notificarea google, cuvantul cheie nu este cautat.

Sunt expresii pe care le facem si la care vom fii singuri care ar cauta cu expresia aia, despre asta este vorba.Daca aveto notificarea ca nu este populara expresia atunci o editezi si o schimbi cu alt cv.

Folosirea cuvantului cheie ca expresie exacta nu ca cuvant cu sens larg.

In limba romana avem o gramada de cuvinte cu multe sensuri mai mult google le gaseste sinonime, iar unele chiar nu fac sa ne incarce campania si sa ne i-a bani.

Ca sa folosesti cuvantul cu expresie exacta trebuie sa pui in paranteza pătrată cuvantul [expresie cheie].

Atunci reclama este afisata doar celui care cauta cu expresia setata de tine intre paranteze patrate.

Poti sa mai setezi cuvant cheie ca potrivire de expresie scrisa expresia intre „expresie cheie”. In acet caz reclama este afisata utilizatorului ce cauta cu un termen apropiat celui setata de tine.

De exemplu „apartamente de vanzare” poate declansa afisarea reclamei utilizatorului care cauta „apartamente de vanzare olx”.

Daca cuvantul cheie era in paranteza patrata [apartamente de vanzare] iar utilizatorul cauta apartamente de vanzare olx, reclama nu era afisata.

Si a treia posibilitate setez termenul cu potrivire larga, acolo pur si simplu il scrii fara sa mai pui paranteza sau ghilimele.

Problema la acesta setare este ca tu ai apartamente de vanzare cu 2 camere, de ex iar reclama este afisata si daca cineva cauta apartamente de vanzare cu 4 camere sau apartamente de inchiriat si asa mai departe.

O sa inregistrezi multe vizualizari a reclamei si de asemenea multe accesari dar nu vei primii multe telefoane cau leaduri, cereri mai pe romaneste.

Optimizarea afișării  reclamelor nisat, doar celor care au vizitat o anumita pagina sau produs, folosind remarketing. Este o tehnica dedicata celor care deja au trafic in site si vor sa isi mareasca numarul de vanzari.

Astfel clientul cauta produsul sau serviciul tau, intra pe site si dupa un timp iese fara sa mai faca o comanda.

Atunci aceasta tehnica este cea mai buna pentru ca utilizatorului ii v-a aparea reclama cu serviciu sau produsul tau pe alte site-uri pe care le viziteaza inclusiv daca ai setat facebook pexel si rulezi o campanie de promovare ii apare si pe facebook.

Asa ti cel mai bine costurile reclamei in frau. Reclama ii este afisata exact unui doritor al unui serviciu sau produs de al tau.

Poți  ajunge direct la clienti tai daca încarci lista cu adrese de e-mail ale acestora. La fel ca si tehnica de mai sus de remarketing ai aici poti avea cheltuielile sub control.

In google poti seta ca reclama ta sa fie afisata doar unor utilizatori ale caror adrese de e-mail le incarci in Google ADS.

Dar de ce as folosi aceasta tehnica. Sa zicem ca lanzezi o oferta sau un produs nou. Ai deja o baza de date cu clienti care te cunosc si care iti sunt fideli.

Atunci tot ce trebuie sa faci este sa recurgi la aceasta tehnica de promovare. Daca complementar promovari faci si o campanie de newslatter este din ce in ce mai bine.

Odata ca primesc direct in imbox oferta ta apoi isi readuc aminte de fiecare data de ea cand viziteaza un site pentru ca acolo iti este afisata reclama google.

Poti ajusta pozitia de afisare a anuntului in pagina cu rezultate google. Stiu ca toti vrem sa fiim primii dar oare avem si buget pentru asta?

Daca nu avem buget pentru un cost de ~ 6lei / click atunci cel mai bine este sa setam manual suma licitata per click si astfel google ne afiseaza reclama acolo unde se potriveste conform bugetului tau.

De exemplu cu costul unei accesari din prima pozitie, adica ~ 6 lei/ click poti inregistra 3 sau 4 accesari in pozitie 5-6 adica in partea de jos a pagini google.

Setarea unui program de afisare a reclamei. Este un aspect pe care cred ca putini sau doar experti il folosesc.

De ce ai afisa reclama ta la ore unde suprtul tau de la vanzari este inchis este inafara programului?

Clienti studiaza piata nu pun in cos de la primul site si gata finalizeaza comanda.

Au intrebari sau necunoscute de accea cauta sa te sune sau sa iti trimita un mesaj, email iar daca tu esti inafara programului de lucru, clientul cumpara din alta parte.

Atunci iti recomand sa setezi programul de afisare a reclamei conform cu programul afaceri tale.

Setarea unei zone unde sa fie afisata reclama. Un aspect important este de restrictionarea afisari reclamei in functie de zona.

Sa zicem ca ai un restaurant pe care il promovezi in google si faci food delivery dar nu iti permiti sa faci doar intr-o arie de 2 km in jurul restaurantului pentru ca se raceste mancarea, intarzie comanta etc., la fel este si cu restrictionarea reclamei.

Seteaza zona unde vrei sa fie afisata, unde sunt clienti tai defapt. Daca aria este mult prea mare nu faci decat sa iti faci reclama negativa pe bani tai.

Setarea datelor demografice nisei tale de piata, sex, varsta. Daca iti cunosti bine clientela si afacerea oti face o selectie intre sex si varsta persoanelor care vrei sa iti vada reclama.

De ce ai vrea asta ? Pai in primul rand ca sa ti sub control costurile cu promovarea.

Sa zicem ca ai un barber shop, ce rost ar avea ca reclama sa fie vizualizata de catre femei sau de catre pusti de pana la 30 de ani care nu au nevoie de un asemenea serviciu. Cheltui bani cu promovarea degeaba.

Setarea promovarii anuntului google, utilizatorilor in functie de preferinte. Aici deja trebuie sa fii um mic expert.

Trebuie sa iti intelegi bine clientela ai deja anumite repede de ce nu ai facut un studiu de piata legat de preocuparea, hobyurile clientilor tai. Cand scriu depre asta nu pot decat sa magandesc la reclame despre bere de pe media TV.

Se face diferenta intre tipul bautorului de bere Heineken, care este un tip stilat cu posibilitati medii sau peste medii si bautorul de bere Neumarkt, care este un bautor de bere consecvent, cauta preturile cele mai mici, la el nu conteaza brandul.

Dupa cum se vede cele doua companii isi cunosc bine nisa de piata sa prin reclamele lor mesajul ajunge unde trebuie. La fel este si cu setarea anuntului in functie de preferintele clientului. Aici avem de munca.

Merita sa promovez un site pe google?

Daca merita sa promovezi un site pe google iti voi spune in cele ce urmeaza.

Nu este o simpla intrebare la care sa raspunzi cu da sau nu. Tine de foarte multe aspecte daca sunt intrunite pentru a merita ca sa promovezi afacerea pe google.

Plecam de la ideea ca bani pe care ii investesti in promovare vrei sa iti aduca profit si nu sa ii pierzi zicand ca am facut-o si pe asta.Hai sa plecam de la definitia cuvantului promovare.

Ce insemana promovare? O definitie simplista si vaga – Promovarea este o activitate prin care notorietatea afaceri, serviciului sau produsului tau este crescuta prin diverse tehnici si mijloace, astfel incat sa iti atingi tinta propusa.

Dupa cum spuneam este o definitie a promovarii simplista pe intelesul tuturor fara sa aduc in discutie ce tipuri de tehnici de promovare / marketing sunt folosite pentru ca in functie de tinta finala propusa alegi si tehnicile, mijloacele de promovare.

Eu intotdeauna le explic clientilor ca varianta corecta de promovare este sa pleci de la ce rezultate vrei sa ai spre promovare.

Vreau sa promovez un hotel care are nisa de piata corporate, organizeaza conferinte, petreceri corporate si asa mai departe.

Ei bine faci o analiza a tipului de client si ce preferinte are, hoby, stil de viata apoi mergi pe mijloacele de promovare impartite in categorii si subcategorii ( online >> site-uri >> advertoriale >> influenceri / ofline >> flyere>> bannere >> reviste >> dysplay )

Numai cand ajungi aici iti poti da seama ce materiale de promovare ai nevoie pentru fiecare categorie imparte ( grafica, materiale tiparite, video, foto ). De aici poti bugeta campania.

Promovarea nu merge si invers am 200 de lei si vreau sa promovez un hotel, pentru ca nu vei sti unde sa ii cheltui cel mai eficient, neavand ce rezultate sa urmaresti.

Se pleaca de la un target. Acum ca am inteles cum functioneaza promovarea hai sa incercam sa raspundem la intrebarea ” merita sa promovez un site pe google?”

Daca pleci dupa firul promovari corecte de mai sus atunci cu siguranta este profitabil sa promovezi un site pe google. Poti fii foarte strict sa iti setezi rapoarte Google Analytics legate de performatele campaniei.

Astfel ai totul sub control costuri vs rezultate. Daca promovezi un site pe google si nu ai rezultate trebuie sa vezi ce nu ai facut bine.

Poate site-ul tau nu este ce trebuie, poate are o eroare sau de ce nu mesajul transmis de tine nu este corect. Si cand zic de masaj corect nu ma refer la textul din anuntul de promovare si ma gandesc la imaginea de ansablu a site-ului. Trebuie sa fie usor de navigat si responsive.

Linkurile din anunturile promovare ce fac trimitere catre site trebuiesc sa functioneze si sa coreleze cu ideea principa din anunt.

De exemplu caut cazare in Brasov in google si cad primul site ca este un director web unde gasesc oferte de cazare cu rezervare gratuita, intru iar daca nu gasesc ceea ce mi-a promis inca de la luarea deciziei de a intra pe el sa vad depre ce este vorba o sa ies cu siguranta imediat.