Grafica publicitara si designul grafic sunt doua discipline care pot fi usor confundate intre ele.

Dar, de fapt, ele sunt diferite in mai multe moduri. Principala diferenta dintre cele doua consta in faptul ca designul de grafica publicitar se refera mai mult la crearea de concepte de publicitate la scara larga , in timp ce designul grafic se refera mai mult la crearea de imagini cu text, fonturi, culori si compozitie, aici poate intra si manipularea photo, web design .

Este important de mentionat cuvantul ,,publicitate” in termen, design publicitar.

Asta inseamna ca un designer de grafica publicitara lucreaza in industria publicitara, diferit de designerii grafici care pot lucra in mai multe industrii.

Cand vorbim despre relatia dintre proiectantii de publicitate si graficieni, este bine de remarcat faptul ca acestia lucreaza de obicei impreuna intr-o echipa creativa .

De multe ori aceasta echipa creativa face parte dintr-o agentie de publicitate, unde designerul publicitar va crea conceptul pe care designerul grafic il va aduce la viata, cu ajutorul altor indivizi creativi.

Sa aruncam o privire la ceea ce face fiecare in domeniul sau si la modul in care lucreaza impreuna pentru a atinge un obiectiv comun .

Ce face un designer de grafica publicitara?

Scopul principal pentru un designer de grafica publicitara este de a vinde produsul sau serviciul clientului sau.

Pentru a realiza acest lucru, clientii se intalnesc cu designerul publicitar pentru a vorbi despre ceea ce au nevoie, logo, detalii despre compania lor.

De obicei, designerii publicitari lucreaza intr-o agentie de publicitate. In unele cazuri, designerul publicitar detine agentia, iar alteori fac parte dintr-o agentie corporativa mare, precum Publicis.

Dupa intalnirea cu clientul, designerii de publicitate isi folosesc cunostintele de psihologie de marketing si marketing vizual emotional pentru a crea tipul potrivit de publicitate pentru campania clientului.

Designerii de publicitate lucreaza cu echipe creative pentru a crea continut care alcatuieste strategia publicitara .

Aceasta echipa este alcatuita nu numai din designeri grafici, ci si din redactori, designeri de scenarii, realizatori de film, regizori de publicitate si multe altele.

Cu cat este mai mult in proces si cu varietatea mai larga de continut care trebuie creat, cu atat mai multi oameni sunt implicati in aducerea la viata a viziunii directorului de publicitate.