Promovare restaurant online. Cum promovam un restaurant online?
In acest articol o sa atingem cele mai importante puncte despre promovare restaurant online în 2021, într-un an în care și cele mai prospere afaceri au avut de suferit, un an în care COVID a închis o sumedenie de afaceri locale, afaceri mici de cartier, restaurante, baruri, cafenele, săli de fitness, pensiuni, hoteluri, centre spa și lista continua..
De unde incep sa imi promovez restaurantul?
De fiecare data când va întrebați cum sa promovez restaurantul trebuie sa aveți răspunsul la următoarele întrebări, nu neparat în ordinea scrisa mai jos:
- Care este diferența intre mine și competitori mei?
- De ce ar comanda cineva mâncare din restaurantul meu?
- Preturile pe care le practic sunt competitive?
- Calitatea produselor mele sunt cel putin bune?
- Ce rezultat urmăresc sa obțin după promovare?
- Doresc sa îmi îmbunătățesc vizibilitatea brandului sau vreau sa îmi măresc încasările pe termen scurt?
- Ce înseamna pentru mine promovare?
- Cat sunt dispus sa investesc în promovare?
De ce este important sa am răspunsul la aceste întrebări? Eu vreau sa am mai multe încasări…ai sa iți șoptești! Pai toată lumea vrea sa încaseze mai multi bani dar oare suntem pregătiți sa trecem la următorul nivel? In 2021 nu se mai organizeaza nunti, botezuri nici mese a la carte. Acestea erau principalele activități care iți aducea venit. Din 2021 trebuie sa te gandesti la delivery, mese in aer liber, catering….trebuie sa găsești acel ceva cu care sa iesi din anonimat. Daca iti acorzi putin timp și iți răspunzi la întrebările de mai sus iți recomand sa citești în continuare articolul pentru ca o sa iți fie util și vei afla cum sa iți promovezi restaurantul online.
Pentru ca mediul de afaceri și mai ales cel al restaurantelor a fost foarte afectat de măsurile luate de guverne, antiCOVID, atunci este timpul sa începi sa iți promovezi restaurantul pentru a rezista pe aceasta piață.
Promovare restaurant online cum o facem?
Prima regula în promovare chiar și în promovarea unui restaurant în mediul online este sa ști ce rezultate dorești sa obții. Promovarea pleacă în sens invers. Întâi iți propui un rezultat apoi cauți modalități de a atinge acel rezultat.
A doua regula este sa fi realist și sa uiți de promovarea gratuita și sa stabilești un buget pentru promovare. Bugetul poate fi de la 10 lei / zi pana la zeci de mi de euro, în funcție de ce rezultate dorești sa obții. De exemplu sa zicem ca dorești ca sa investești în vizibilitatea brandului tău pentru a vinde mai apoi în sistem de franciza.
Atunci bugetul de promovare trebuie sa fie pe măsura. Ai nevoie de crearea unui site cu o identitate corecta, prezentare corecta pe social media, calitatea materialelor cu care te promovezi trebuie sa fie una buna, remediere review, comentarii negative. De multe ori este necesara și rebranduirea afaceri.
In funcție de prima regula și anume, ce rezultate dorești sa obții prin promovarea online? alegi canalele de promovare online care ti se potrivesc. Nu exista doar google si facebook. In prezent sunt o sumedenie de canale de promovare online. Dar trebuie sa le alegi pe cele care sunt bune pentru a iți atinge scopul tau final. Daca vrei sa faci o promovare doar ca sa iți găsești personal pentru angajare atunci clar trebuie sa te înscrii pe BestJobs, Ejobs, MyJobs iar ca canal de social media Linkedin, Facebook.
Deci după cum ziceam este foarte important sa urmărești ce canal de promovare te poate ajuta sa ajungi la rezultatele pe care le vrei sa le obții.
Si ultima regula este optimizarea bugetului de promovare. Asta este mai mult o tehnica pe care ca sa o aplici corect iți trebuie experiența. Toti putem sa promovam postări pe social media dar prea putini își optimizează audienta pentru a nu cheltui foarte mult cu promovarea.